tisdag 4 maj 2010

Töitä, töitä

Päivä on kulunut kukkapenkeissä kaivellen. Pitäis siirtää kasveja paremmille paikoille kasvamaan niiden nykyisesta kasvipankkipenkistä. Olen jo siirtänyt ruusuja, nimiä en ehkä muista, mutta ainakin yhden Valamon ruusun, Scneewitchenin -valkoisen ruusun, luulisin Louis Odierin olleen mukana myös. Kesällä sitten näkee. Yhden Mahonian siirsin myös. Ja aikaisemmin pari Valamoa, ja sitten ne tuijat, joista aikaisemmin olen kertonut. Loput tuijat odottavat edelleen istuttamista. Kasvihuoneen olen saamassa kuntoon. Pari penkkiä krasseja sopivan varjoiseen paikkaan olen suoraan kylvänyt. Saa nähdä, kuinka itävät ulkona.
Ja lisäksi olen saanut pari lautareunusteista kohopenkkiä täytettyä mullalla sekä kylvänyt/istuttanut niihin sekä kukkia että hyödyllistä. Ehkä joskus saan aikaiseksi kuvia näistä.

4 kommentarer:

  1. Hui, eikö Valamon ruusussa ollut kova homma. Eikös sillä ole tosi isot juuret?

    SvaraRadera
  2. Olihan sillä juuria, osa jäi kyllä entiseen paikkaan, mutta toivon, että se kuitenkin lähtee kasvamaan uudestaa, kun muistan kastella jos rupeaa oikein kuivaksi. Onhan ruusut kyllä aika sitkeitä loppujen lopuksi. mutta kesä lopulta näyttää, kuinka käy.

    SvaraRadera
  3. Sinullahan on kädet kyynärpäitä myöden mullassa - touhua piisaa.
    Kaiken muu meilläkin ruusut kesti, mutta ei lampaita! Luulin, että jättävät piikkiset varret syömättä. Jättivät, mutta vain tyngän verran.
    Harmi....

    SvaraRadera
  4. Eikös ne ruusut sieltä juuresta kuitenkin ylös taas pukkaa kun antaa niiden vaan olla?

    SvaraRadera